От х:

Днес в x:

Висша мода в Париж: “Шанел” заложи на балетна естетика, Ели Сааб представи колекция, вдъхновена от северноафриканските медини

„Шанел“ заложи на естетика, вдъхновена от танца и балета, за своето шоу от висша дамска мода пролет-лято 2024 г. в Париж, съобщава АФП, цитирана от БТА.

„Опитах се да събера силата и финеса на телата и дрехите в една много ефирна колекция, изработена от тюл, волани, плисета и дантела“, каза Виржини Виар, творчески директор на „Шанел“, в коментар за модното дефиле.

Тази естетика, наречена на английски „balletcore“, с измамно скромен външен вид, до голяма степен се утвърди през 2023 г.

Модна къща „Шанел“ припомня, че за нея това е нещо традиционно, век след като Габриел Шанел показа първите си творения за балета в Санкт Петербург.

Акцент на шоуто беше прочутото копче на „Шанел“ с двете кръстосани огледално букви “С”, претворено в гигантска инсталация, която се спусна от тавана в залата на изящния „Гран пале“ в Париж.

В тази обстановка актрисата и модел Маргарет Куоли, дъщеря на Анди Макдауъл, дефилира в изцяло бял ансамбъл с кръгла дантелена яка тип „Пиеро“.

На подиума последва феерия от прозрачни тъкани, къси прави поли, гащеризони, малки пелерини, украсени с драпирани бродерии и имитации на джобове от тюл, подчертани от пайети, сплетени ширити и малки цветчета.

Краката бяха обути в искрящо бели балетни чорапогащници, понякога с прозрачни панталони отгоре. Стъпалата обаче не бяха плоски, а качени върху фини черни обувки с висок ток.

Емблематичното сако от туид, сътворено от мадмоазел Шанел през 50-те години на миналия век и вдъхновено от австрийските мъжки сака, се завърна в лек акварел от розово и кремаво, обточен с многоцветни конци.

Френската марка си направи лек фейслифт, като нае рапъра Кендрик Ламар за музикално сътрудничество. В тон с това бяха представени и някои ярки примери за улично облекло като например удивително пухено яке „Шанел“.

Ливанският дизайнер Ели Сааб представи на Седмицата на висшата мода в Париж колекция, вдъхновена от северноафриканските медини, предаде Асошиейтед прес, цитирана от БТА.

Пролетните ревюта висша мода във френската столица навлязоха в третия си ден, в който Дженифър Лопес се погрижи силата на моделите от подиума да се съчетае с тази на ВИП публиката. Певицата и актриса зареди с енергия Пале дьо Токио, като пристигна в последния момент за шоуто на Ели Сааб. 

С пелерини с флорални мотиви и дръзко деколте, Лопес се възхищаваше от първия ред на творенията на Сааб, докато ярки ритми съпровождаха блестящата ода за Маракеш.

В колекцията си ливанският дизайнер залага на класическа мода - в пясъчен тюл, небесен люляк, бледо розово, с арабски мотиви. Дългите рокли от шифон и креп създават усещане за безвремие, без да се съобразяват със сезонните тенденции, отбелязва Асошиейтед прес.


Сааб показа пола във формата на обърнато лале, декорирана със стотици деликатно бродирани триизмерни цветя. В други тоалети пък бяха вплетени закачливи елементи, като например сливане на традиционни техники, използвани за кимоно с елегантност, характерна за класическите арабски дрехи.

На финала спираща дъха булчинска рокля с бродиран дълъг шлейф завладя всички. И все пак показателно за съвременната мода - на края на ревюто не беше ясно дали гостите с фотоапарати бяха по-запленени от изящната изработка или само от реакцията на Лопес към нея, отбелязва Асошиейтед прес.

Източник: Dimitrovgrad.bgvesti.NET

Facebook коментари

Коментари в сайта

Трябва да сте регистриран потребител за да можете да коментирате. Правилата - тук.
Последни новини